Dažniausiai užduodami klausimai (DUK) apie hidraulinius bandymus: kodėl atjungiamas karštas vanduo?

Dažniausiai užduodami klausimai (DUK) apie hidraulinius bandymus: kodėl atjungiamas karštas vanduo?

Kasmet pasibaigus šildymo sezonui miesto šilumos tinkle pradedami hidrauliniai, kurių metu gyventojams laikinai atjungiamas karštas vanduo. Kodėl reikia vykdyti hidraulinius bandymus? Kodėl būtina atjungti karštą vandenį? Kiek laiko trunka bandymai? Pateikiame atsakymus į šiuos ir kitus aktualiausius klausimus apie hidraulinius bandymus.

Kas yra hidrauliniai bandymai?

Hidrauliniai bandymai – efektyviausias ir greičiausias būdas patikrinti 450 kilometrų ilgio Kauno miesto šilumos tinklą, kuriuo termofikaciniu vandeniu tiekiama šiluma šildymui ir karštam vandeniui gaminti jūsų namuose, verslo įmonėse, viešosios paskirties pastatuose.

Hidraulinių bandymų metu vamzdynuose sukeliamas didelis slėgis, padedantis efektyviai aptikti nesandarumus, atsiradusius dėl korozijos, įtrūkimų. Taip užtikrinama, kad šildymo sezonu metu mažės avarijų tikimybė ir šiluma bus tiekiama nenutrūkstamai ir patikimai. Hidraulinių bandymų metu aptiktą defektą galite pamatyti ČIA.

Užtikrinti patikimą ir kokybišką šilumos tiekimą šilumos tiekėjus įpareigoja ir Lietuvos Respublikos Šilumos ūkio įstatymas.

Kada atliekami hidrauliniai bandymai?

Miesto šilumos trasų hidrauliniai bandymai atliekami kasmet – nuo šildymo sezono pabaigos iki naujo šildymo sezono pradžios.

Kodėl kiekvienais metais atliekant hidraulinius bandymus atjungiamas karštas vanduo?

Ir miesto šilumos tinklas, ir uždara vidinė namo šildymo ir karšto vandens sistema veikia cirkuliaciniu principu – termofikacinis vanduo centralizuotai tiekiamos šilumos tinklu tiekiamas iki pastato šilumos punkto, per jo šilumokaitį atiduoda šilumą namo šildymui ir karštam vandeniui gaminti ir grįžta centralizuotai tiekiamos šilumos tinklu į katilinę, kur yra pašildomas iki nustatytos temperatūros ir vėl šilumos tiekimo tinklu tiekiamas iki namo šilumos punkto.

Taip pat ir iš šilumos punkto vidiniais pastato vamzdynais apkeliavęs ir šilumą atidavęs karštas vanduo grįžta atgal į šilumos punktą, kuriame vėl yra pašildomas ir keliauja į radiatorius bei gyventojų vandens čiaupus.

Vykdant hidraulinius bandymus, slėgis miesto šilumos tinkle padidinamas vienodai ir perdavimo, ir grįžtamojo termofikacinio vandens vamzdynuose, todėl vandens cirkuliacija nebevyksta, šiluma nebėra pernešama iki pastato, ir negrįžta atgal, t.y. šilumos tiekimas sustoja ir karštas vanduo nebegali būti gaminamas.

Dar viena svarbi priežastis, kodėl hidraulinių bandymų metu atjungiamas karštas vanduo, t.y. uždarytas termofikacinio vandens patekimas į šilumos punktą  – šilumokaičiai nėra pritaikyti atlaikyti tokius didelius slėgius, kurie yra pakeliami miesto šilumos tinkle, todėl jie gali būti pažeisti ir atsirasti nesandarumas.

Jei hidraulinių bandymų aptinkami defektai, jų remonto metu iš tam tikrų ruožų reikia išleisti termofikacinį vandenį, todėl miesto šiluma karštam vandeniui gaminti negali būti tiekiama.

Kiek laiko trunka hidrauliniai bandymai?

Hidrauliniai bandymai trunka 3-4 dienas.

Kodėl hidrauliniai bandymai kartais užsitęsia?

Jei hidrauliniu bandymų metu neaptinkama defektų, karštas vanduo įjungiamas per 3-4 dienas. Aptikus defektus, jų šalinimas gali papildomai užtrukti keletą dienų ar ilgiau.

Gavau žinutę, kad atliekamas trasų remontas, tačiau aplink namą nematau jokių remonto darbų?

Aptiktas vamzdyno, kuriuo tiekiamas termofikacinis vanduo šildymui ir karštam vandeniui gaminti, defektas gali būti nutolęs nuo jūsų namo, todėl remonto darbai prie jūsų namo nėra atliekami.

Kaip sužinoti kada mano name nebus karšto vandens?

Kada ir kiek laiko karšto vandens nebus pastate, vartotojai patogiai gali sužinoti „Kauno energijos“ internetinėje svetainėje: www.kaunoenergija.lt/paslaugu-teikimo-stabdymai-ir-atnaujinimai, tereikia įvesti savo namo adresą.

Informaciją apie karšto vandens tiekimo laikiną nutraukimą galima gauti ir trumposiomis SMS žinutėmis. Vartotojai, norintys gauti tokius pranešimus, kviečiami susisiekti su klientų aptarnavimo centru „Mano Kaunas“ telefonu 0 800 20 000 ir atnaujinti savo kontaktinę informaciją.

Kas atsakingas už karšto vandens įjungimą ir atjungimą?

Karštą vandenį name įjungia ir išjungia pastato administratorius ar vidinių karšto vandens ir šildymo sistemų prižiūrėtojas. Jeigu gavote „Kauno energijos“ pranešimą, kad hidrauliniai bandymai baigti, tačiau karštas vanduo neįjungtas, turėtumėte kreiptis į namo administratorių ar vidinių karšto vandens ir šildymo sistemų prižiūrėtoją.